چرا باید وبسایت داشته باشیم؟ فوت و فن های داشتن یک وبسایت موفق

بایدهای وبسایت

چطور یک وبسایت میتواند کمک کند تا مخاطبین بیشتری اطراف خودم داشته باشم و آنها را تبدیل به مشتری کنم؟
چطور یک وبسایت پربازدید داشته باشم؟

وبسایت همانند یک اکستنشن برای بیزنس شما عمل میکند،

 اولین گام برای ساخت یک وبسایت، انتخاب نام دامنه است، در مورد اینکه چه نامی برای دامنه وبسایت خود انتخاب کنیم توصیه های زیادی از افراد دور و نزدیک یا افراد متخصص خواهید شنید، اما در حالت کلی اسم دامنه میتواند نام برند شخصی، نام کسب و کار و حوزه فعالیت، یا یک اسم خاص باشد. (مثل اسم اپل و آمازون).
مورد بعدی انتخاب نوع دامنه com ، .ir ، .net. و یا انواع مختلف دیگر است.
معمولا دامنه کام و آی آر انتخاب اول عموم ماست، اما در کل در این زمینه هم زیاد سخت نگیرید، و در این مرحله انتخاب نام دامنه و آدرس زیاد معطل نشوید چون واقعا اگر بخواهید ایده آل گرا فکر کنید هیچوقت نمیتوانید به یک انتخاب صحیح برسید.
اما در کل اگر بیزنسی در محیط غیرآنلاین دارید بهتر است که از همان نام برای انتخاب آدرس سایت استفاده کنید، مزایای بسیاری دارد و مخاطبین نیز بهتر شما را در محیط آنلاین پیدا خواهند کرد.

نکات مهم برای ایجاد یک وبسایت خوب:

1. ایمیل، با آدرس دامنه سایت بسازید.

برای ارتباط حرفه ای با مخاطب بهتر است که آدرس ایمیلی که به دیگران چه در خارج از محیط اینترنت داخل کارت ویزیت، و چه زمانی میخواهید در فضای آنلاین در سایتی فرم پر کنید بهتر است اینکار را با یک آدرس ایمیل رسمی از وبسایت خودتان انجام دهید. منظور از ایمیل با آدرس دامنه سایت بدین شکل است: babapour@markethink.ir باشد.
اینکار از سوی دیگر میتواند به صورت غیرمستقیم موجب آگاهی برند (brand awareness) شود.

2. به کاربران اعلام حضور کنید.

وبسایت شما باید نیازهای کاربران شما را از طریق خدمات، سرویس ها یا محصولاتی که ارائه میدهید برطرف کند. این نیاز میتواند از طریق فروش یک محصول یا خدمت یا ارائه اطلاعات ارزشمند باشد.
برای افزایش آگاهی مخاطبین از حضور شما از کارهای ساده اولیه شروع کنید: مثل اینکه اگر دفتر یا فروشگاه حضوری دارید آن را در نقشه گوگل ثبت کنید و شماره تماس، اطلاعات متنی و تصویری از محیط فیزیکی خود در آن درج کنید.
اطلاعات تماس خود را در بخش پایین وبسایت (فوتر) درج کنید به صورتی که کاربر در هر صفحه ای از وبسایت که مشغول گشت و گذار هست بتواند به آن دسترسی داشته باشد. و همینطور کاربران را تشویق کنید که هر سوال یا مشکلی داشتن از طریق پیام رسان یا، ایمیل یا تماس مستقیم از شما بپرسند.

در توضیحات متادسکریپن سایت به صورت مختصر و در قسمت درباره من به طور کامل و شفاف توضیح دهید که فعالیت شما چیست و چه نیازی را برطرف میکنید. بهتر بگم چطور مساله یا مشکل موجود در یک جامعه را برطرف میکنید!

3. شبکه های اجتماعی را به سایت لینک کنید.

انواع شبکه های اجتماعی که مشتریان شما در آنجا بیشتر حضور دارند را ایجاد کنید و آنها را نیز در وبسایت خود لینک کنید.
حتی بهتر است که مثلا در صورتی که در اینستاگرام یک اکانتی دارید Feed آن را در صفحه مورد نظر سایتتان قرار دهید. با اینکار مخاطبین وبسایت میتوانند نظرات مشتریان شبکه اجتماعی اینستاگرام را در زیر محصول مورد نظر شما در وبسایت ببینند.

4. تماس گرفتن کاربران را با خودتان آسان کنید!

اگر صفحه تماس با ما دارید، در فرمی که برای تماس طراحی میکنید سوالات زیادی که واقعا نیاز نیست نپرسید! و با کمترین سوال اجازه دهید که کاربر با شما ارتباط بگیرد.
موتورهای جستجو وظیفه شان این است که کلمات را از داخل وبسایت شما استخراج کنند و به افرادی جستجوگر نشان دهند که محتوای وبسایت شما در چه موردی است! شما دوست دارید مخاطبین شما را به چه نام و لقبی بشناسند؟
پس خیلی مهم هست که محتوای وبسایت، توضیح شفافی از فعالیت شما باشد، پس اطمینان حاصل کنید که محتوای سایت شما تمام مطالب و محتوایی که مرتبط با حوزه فعالیت تان هست را در خود پوشش داده است. و کاربر براحتی میتواند بفهمد شما که هستید و چطور میتواند با شما ارتباط بگیرد.

از دیدگاه بازاریابی میگوییم مخاطبی که وارد وبسایت شما میشود باید به بتواند به 5 سوال زیر پاسخ دهد:
این 5 سوالی که با w شروع میشوند:

Who: شما چه کسی هستید؟ وبسایت مارکثینک حسن باباپور
What: چه چیزی ارائه میدهید؟ آموزش بازاریابی و ابزارهای های دیجیتال مارکتینگ
When: چه وقتی میتوان از خدمات شما استفاده کرد؟ 7 روز هفته 24 ساعت شبانه روز
Where: کجا میتوان خدمات و محصولاتش را دید؟ در سایت www.markethink.ir
Why: چرا باید از خدمات شما استفاده کند؟ چون خروجی واقعی سال ها یادگیری و آزمون و خطا در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

اگر فکر میکنید نیاز هست تا توضیحات و جزییات بیشتری از محصولات خود ارائه دهید میتوانید یک بخش سوالات متداول (FAQ) ایجاد کنید و سوالات پرتکراری که مخاطبین از شما میپرسند را به تشریح و شفاف پاسخ دهید. با اینکار اجازه میدهید که مشتریان بیشتر در مورد شما و خدمات مجموعه شما بدانند.

5. طراحی وبسایت، کاربرپسند و متناسب با هویت برند

در نهایت اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما از لحاظ طراحی کاربری (UI)، هویت بصری برند و رنگ ها متناسب با محتوای رنگ سازمانی شما طراحی شده باشد! البته اگر از پیش رنگ سازمانی برای برند خود ندارید بهتر است از همین حالا با مشاوره مارکتینگ اقدام به اینکار کنید.

در انتها برای اینکه یک وبسایت موفق داشته باشیم:
اطمینان حاصل کنید که محتوای وبسایت مرتبط با فعالیت کاری شما و مفید برای کاربران باشد. در این مرحله همیشه گوشه چشمی به فعالیت رقبا داشته باشید تا از قافله عقب نمانید.

در نهایت باید بتوانید لید (کاربران بالقوه) وارد سایت کنید، تلاش کنید بیشتر از شما بدانند، با ارائه محتوای آموزشی مفید، نظرات مشتریان قبلی، گارانتی بازگشت وجه یا ارسال رایگان محصول اعتماد آنها را جلب کنید و در نهایت این کاربران بالقوه را به مشتری ارزشمند تبدیل کنید.
بعد از اینکه تبدیل به مشتری شدند، آنها را به امان خدا رها نکنید ارتباط را ادامه دهید تا به یک مشتری وفادار تبدیل شوند.

البته هر کدام از موارد فوق نیاز به توضیحات مفصل دارد که در این محتوا نمیگنجد، با ما در مطالب بعدی همراه باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *