این مقاله آموزشی در حوزه پروفایل لینکدین که به صورت تصویری برای شما آماده شده است، درصدد پاسخگویی به این سوال است:

چگونه مسیر ارتقای شغلی خود را در پروفایل لینکدین درج کنیم؟

شبکه اجتماعی لینکدین فضایی برای افرادی است که دارای تخصص و مهارت هستند، این شبکه تخصص محور میتواند برای هرشخص در هر جایگاه شغلی ابزاری مناسب برای Self-Present باشد. خوشبختانه در سالهای اخیر این شبکه به خوبی در میان ایرانیان رشد کرده و فرهنگ استفاده از آن در حال گسترش است.

در این ویدئو (انتهای صفحه) به طور خلاصه به شما آموزش داده میشود، در صورتی که شما در یک شرکت، متناسب با چارت سازمانی آن رشد کردید و پروسه مسیر شغلی را طی کردید، چگونه به همان شکل این مسیر را در پروفایل لینکدین خود به نمایش گذارید.

به طور مثال در نظر بگیرید، شما ابتدا با پوزیشن شغلی “کارشناس فروش” در شرکت Markethink مشغول به فعالیت شدید، بعد یک سال فعالیت، برحسب شایستگی که داشتید به سمت “سرپرست فروش” ارتقا یافتید و همانطور بعد از 2 سال به دانش خوبی در حوزه تخصصی آن شرکت و همینطور مدیریت پرسنل دست یافتید، در نتیجه شما در پروسه شغلی به سطح بالاتر یعنی “مدیر فروش” نایل شدید و 3 سال هم در این جایگاه شغلی برای شرکت مفید بود و در مجموع 6 سال در این شرکت کار کردید.

توجه داشته باشید که در این حالت شما نباید در ردیف شغلی برای شرکت Markethink بدین صورت ذکر کنید:

شاید با خودتان بگویید بابا سخت نگیر، انقدر هم مهم نیست!

اما واقعیت اینه که بسیار مهم است! به 2 دلیل مهم:

  • وقتی شما شروع فعالیت کاریتان از همین شرکت بوده و در همین شرکت 6 سال در پوزیشن های شغلی فعالیت داشتید بسیار هم عالیست! اما وقتی صرفا پوزیشن آخر، یعنی مدیر فروش را ذکر میکنید، کارفرمای بعدی که رزومه شما را مشاهده میکنید، از خود این سوال را میپرسید که چطور این فرد از بدو تولد مدیر بود؟! پس منطقی نیست و محتوای رزومه صحت ندارد!
  • وقتی شما یک پروسه شغلی را طی میکنید و در بازه های زمانی ارتقا پیدا میکنید پس یعنی فعالیت مفیدی انجام دادید و ارزش افزوده ای برای شرکت داشتید، وقتی شما هر مرحله از مسر شغلی را مجزا درج نکنید توضیحات و موفقیت های مربوط به آن را نمیتوانید دقیق اشاره کنید و این یعنی از دست دادن فرصت! خواهشا نفرمایید که در همان پوزیشن مدیر فروش توانمندی هایی که در پوزیشن کارشناس فروش رقم زدید را ذکر میکنید!!

روش صحیح ایجاد روزمه:

پس در رزومه تجارب کاری برای شفافیت در رزومه، باید تمام مراحل طی شده را به همراه تاریخ دقیق در رزومه خود ذکر کنید. همانند تصویر زیر:

و البته بهتر است که توضیحات مربوط به هر پوزیشن شغلی را ذکر کنید، از جمله اینکه چه مسئولیت‌هایی داشتید و برای انجام آن وظایف چه فعالیت هایی انجام دادید و چه موفقیت هایی کسب کردید، امیدوارم زین پس رزومه ی لینکدین جذاب تر و پرمحتواتری بسازید.

برای توضیحات دقیق در مورد ایجاد یک مسیرشغلی در لینکدین ویدئوی زیر را ملاحظه بفرمایید.

در صورتی که احساس میکنید این مطلب میتواند برای دیگران نیز مفید باشد لطفا دریغ نفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *