ردیابی فعالیت بازدیدکنندگان سایت با گوگل آنالیتیکس


چطور از طریق گوگل آنالیتیکس میتوان فهمید که کاربر وقتی وارد صفحه ای از سایت شد بعد از آن به چه صفحاتی میرود؟ بر روی چه دکمه هایی کلیک میکند؟ آیا آن فعالیت ایده آلی که مدنظر ماست توسط فرد بازدیدکننده صورت میگرد؟ چه میزان افراد کانورت میشوند؟

به طور مثال:
فرض کنید شما کارشناس مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ یک مجموعه هستید و مدیر بالادستی از شما میخواهد که آقا یا خانم فلانی لطفا یک گزارش به من بدهید که در طی 3 ماه اخیر، ورودی هایی که از طریق جستجوی ارگانیک گوگل وارد سایت شدند و به صفحه مقالات مرتبط با “ابزارهای گوگل” رفتند آیا برای دریافت ویدئوی کوتاه آموزش راه اندازی سرچ کنسول، بر روی دکمه مورد نظر کلیک کردند؟
شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید بتوانید پاسخ دقیق و درستی به مدیر بالادستی ارائه دهید.
برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که در ویدئوی زیر به بررسی آن پرداختیم:

افراد بعد از ورود به یک صفحه از سایت، در گام های بعدی به کجا میروند؟

روش های مختلف ردیابی فعالیت بازدیدکنندگان سایت:

  • از قبل مسیر و ایونتی که مدنظر شماست را از طریق گوگل تگ منیجر را ست کنید.
  • یا از قبل در گوگل آنالیتیکس هدف (Goal) بسازید.

اما ما از قبل هیچکدام از موارد فوق را انجام ندادیم حالا باید چه کرد؟!

نگران نباشید، در زیر به شما آموزش میدهم که به 7 روش مختلف میتوانید داده های خود را از گوگل آنالیتیکس استخراج کنید بدون اینکه از قبل goal ساخته یا tag ایجاد کرده باشید.
اطلاع دارم که یادگیری هر 7 روش برای شما توفیقی ندارد و درحال حاضر تمایل دارید که یک روش کاربردی و مفید که آزمون و خطای خود را گذرانده و بیشتر از سایر موارد مورد استفاده قرار میگیرد را به شما آموزش دهم. پس همینکار را انجام میدهیم.

از بین 7 روش مختلف برای بررسی و ردیابی فعالیت بازدیدکنندگان در سایت، یک روش کاربردی و متداول که خودم از آن استفاده میکنم را برای شما در ویدئوی فوق آموزش دادم.

7 روش مختلف جهت ردیابی فعالیت بازدیدکنندگان سایت با گوگل آنالیتیکس:

  1. از Navigation Summary مسیر بعد و قبل را چک کنیم (برحسب Page view)
  2. با Users Flow با Behavior Flow چک کنیم. (بصورت نمودار درختی)
  3. از اکستنشن Page Analytics کروم استفاده کنیم.
  4. از User Explorer استفاده کنید (مشاهده بر حسب user-by-user)
  5. ایجاد انواع Segments در Acquisition یا در Behavior
  6. ایجاد Customization report
  7. گزارش گیری از Path Analysis

در این آموزش از روش Segmentation در قسمت Acquisition ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده شد. که شما هم میتوانید با جزئیات برحسب تعداد User گزارش بگیرید و هم سایر متریک های مدنظر را جداگانه ارزیابی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *